woensdag 20 maart 2013

Zevende dag op het resort en een city trip naar Trivandrum.

Om shantih,

Vroeg opgestaan, want om 9.00uur vertrokken we naar Trivandrum.
We waren in totaal met drie personen Kamala en ik en nog een italiaanse man.
De rit naar Trivandrum was echt Indian style met veel verkeer en toeteren.

Toen we in Trivandrum aankwamen bracht de chauffeur van de taxi ons naar een Hindoe tempel we mochten niet naar binnen, dat was wel jammer.
Het was wel een prachtige tempel aan de buitenkant met mooie vormen.

Na het bezichtigen van de tempel naar een klein winkeltje waar houtsnijwerk werd gemaakt, was prachtig om te zien hoe ze van een stuk hout schitterende werken maakte. Ik was echt onder de indruk, zo mooi.

Toen naar een museum geweest wat in het teken stond van het koningshuis. was mooi om te zien hoe ze daar vroeger leefde.
Toen we het museum uit liepen werden we omringt door Indiaase kinderen die onze naam wilde weten en ze wilde met ons op de foto.
Was erg leuk hoe ze op ons westerlingen reageren.

Na het bezoek aan het museum bracht de chauffeur ons naar een hele sjieke winkel met stoffen en kleding. Het was een prachtige winkel maar wel heel erg duur. We hebben er niks gekocht.

Toen we weer in de taxi zaten vroeg Kamala aan de chauffeur of het mogelijk was om ons bij het station van Trivandrum af te zetten.
Dat was ok, we kregen een uur de tijd om daar wat rond te lopen en het station te bezichtigen.
De geur op het station was niet fris het was wel mooi om te zien hoe lang die treinen daar zijn, ongeloofelijk.
Toen we het station gezien hadden zijn we met z'n drieen een hele drukke straat over gestoken en toen kwamen we bij een winkelcentrum uit daar wat winkeltjes bekeken en bij een klein restaurantje een heerlijk drankje gedronken, Indiaase thee ook wel cai genoemd.

Om 12.30uur kwam de taxi ons weer ophalen en om 13.30uur waren weer terug op het resort, daar een lekker bakkie koffie gemaakt en samen met Kamala nog na zitten genieten van de city trip.
Toen nog wat gegeten in het restaurant en mijn blog bij gewerkt met de laptop van Kamala. Inmiddels was het alweer tijd voor de dagelijkse behandeling.
Dit keer kreeg ik na de reguliere massage een olie bad. Echt geweldig je word van top tot teen overgoten met warme kruidenolie.
Echt weer een hoogtepunt, het is wel glibberen op die houten tafel, maar het voelt heerlijk aan.
Na afloop wordt de overtollige olie van je lijf gehaald en daarna werd mijn voorhoofd nog overgoten met warme olie, was ook weer heel ontspannend.
Toen de behandeling klaar was en ik na zat te genieten van mijn kokosdrankje (wat je krijgt na iedere behandeling) raakte ik aan de praat met een Amerikaanse vrouw die voor 8 dagen op het resort was en daarna  ook naar de Kumbh Mela gaat.

s' Avonds in het restaurant samen met Kamala het bericht gelezen dat de koningin gaat aftreden. Dus nu komt er een koning van ongeveer mijn leeftijd.
Ben benieuwd hoe hij het zal gaan doen, ik heb er alle vertrouwen in dat het wel goed komt.

Op mijn kamer nog mijn avond meditatie gedaan en om 23.15uur gaan slapen. Welterusten.

Lieve groeten Bhavandeep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.