zondag 24 februari 2013

Derde dag op het resort.

 Om shantih,

Om 9.00uur opgestaan, ik was niet zo moe als gisteren. Eerst nog mijn ochtend meditatie gedaan, daarna aankleden en samen met Kamala gaan ontbijten.
Daar verteld dat ik weer naar de yogales zou gaan na het ontbijt..
Ik was iets te laat aanwezig op de yogales, maar dat was geen probleem ik kon nog gewoon meedoen.
In grote lijnen waren het dezelfde oefeningen als gisteren, dus dat maakte het wel een stukje makkelijker .
Het is een fijne manier van les geven waar ik me wel prettig bij voelde om mee te doen met korte en duidelijke instructies.

Na de yogales samen met Kamala naar een naast gelegen resort gewandeld en daar gelunched. De service was wel wat beter als bij ons eigen resort en het eten was er heerlijk. Na het eten een wandeling gemaakt over het strand en met de blote voeten in de woeste zee.
Op het strand kwamen we nog een Indiaase jongen tegen waar we een heel gesprek mee hebben gevoerd.
Hem uitgelegd dat Kamala mijn lerares was en dat we geen man en vrouw zijn , want dat word wel vaak gedacht.

Na het gesprek wilde we terug met een riksja naar de ingang van het resort, zodat we niet terug de berg op hoefde te klimmen.
Er stond een riksja klaar en wij er opaf.
Er kwam gelijk een jongen naar ons toe en we spraken een prijs af om ons weg te brengen.
Toen we in de riksja zaten raakte Kamala in gesprek met de jongeman.
Eigenlijk was hij helemaal geen riksja rijder, want deze riksja was van zijn oom en hij had hem even geleend om naar het strand te rijden.
Maar hij zag de lol er wel van in om ons mee te nemen. We hebben het dorp gezien waar zijn vrienden wonen, maar de weg naar de ingang van het resort wist hij niet te vinden.
Dus na een tocht van een kleine drie kwartier stonden we weer op dezelfde plaats als waar we begonnen waren.
Onderaan de berg van ons resort.
Dus alsnog de beklimming gemaakt naar ons resort.

Toen was het weer tijd voor de derde behandeling, nog even lekker gedouched van tevoren.
Voor iedere behandeling kom je bij de artsen op consult, daar wordt je pols en je bloedruk opgemeten.
Daarna de behandeling, eerst op een stoel, worden je hoofd, schouders en rug gemasseerd.
Dan op een massagetafel, dit keer door 2 masseurs, de voor en achterkant gemasseerd met rijkelijke massage olie.
Daarna werd ik overgoten met warm kruidenwater een heerlijk gevoel.
En toen ik dacht , nu ben ik klaar, werd mijn gezicht nog gemasseerd en werd mijn voorhoofd nog overgoten met kruiden water.
Het was 1 groot feest.

Na de behandeling zag ik Kamala.ook zij had genoten van haar behandeling.
Een uur na de behandeling mag je jezelf pas douchen,dus in de tussentijd wat in mijn dagboek gaan schrijven.

Zo is er weer een dag voorbij in dit stukje paradijs op aarde.


Lieve groeten Bhavandeep

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.