donderdag 20 juni 2013

Dertiende dag, begin van de rondreis door noord - India.

Om shantih,

Vroeg opgestaan, want om 8.00uur werden we opgehaald met de taxi, om naar het vliegveld te gaan.
Nu was het zo ver, einde van 2 prachtige weken op het resort.
Afscheid genomen van de mensen die bij de receptie werken.
Daarna met de taxi naar het vliegveld.
Toen kwam de vraag, welk vliegveld?
Het nationale of internationale vliegveld.
Op het ticket stond internationaal en de taxi chauffeur had nog met de receptie van het resort gebeld en die bevestigde ook dat we naar het internationale vliegveld moesten.
 
Dus wij werden daar netjes afgezet door de taxi chauffeur, maar toen we bij de vertrekhal aankwamen kregen we te horen dat we op het nationale vliegveld moesten zijn.
Dus de koffers weer in een taxi geladen en op naar het nationale vliegveld.
 
Daar aangekomen, inchecken was nog even spannend, want ze gingen vragen stellen waarom mijn naam op het ticket anders was dan de naam in mijn paspoort.
Ik kon wel aantonen met mijn tickets waar ik al met de vorige vluchten mee gereisd had dat ik toen ook mocht door reizen.
Toen was het ok en ik kon gewoon verder met inchecken.
 
Toen door de douane daar werd mijn tas eruit gepikt, want ik had zonder erbij na te denken mijn toilettas in mijn handbagage gedaan en daar zat een nagel schaartje en een neusharen schaartje in, maar het was gelukkig geen probleem en ik mocht doorlopen.
 
De vlucht naar Delhi verliep goed met 1 uur vertraging.
Toen we geland waren hadden we daarna de koffers vrij snel en konden we opzoek naar iemand van de reisorganisator van mister Mumbai.
Er stonden ons 2 jonge mannen op te wachten, maar die waren daar namens het hotel waar we gingen overnachten en niet van mister Mumbai.
 
Bij het hotel aangekomen hadden we verwacht dat daar een gids zou zijn van de reisorganisatie, maar er was niemand.
Toen gingen we inchecken en wat bleek er was een kamer geboekt voor 2 personen, maar dat was niet de bedoeling.
Dit konden wij niet accepteren, we hadden deze reis ieder afzonderlijk geboekt en niet als koppel, dus moest er een kamer bijgeboekt worden.
Maar dit ging niet zomaar.
Er werd druk heen en weer gebeld met de reisorganisator, na 1.5 uur was het eindelijk geregeld dat we ieder onze eigen kamer hadden.
Het begin van de rondreis was niet echt leuk om zo te beginnen.
En wat eigenlijk een groepsreis moest zijn was nu een reis voor Kamala en mij alleen verder niemand.
Ook het ontvangst op de luchthaven en het hotel er was geen aanspreekpunt van mister Mumbai.
 
Maar we hadden nu wel ieder een eigen kamer.
Op mijn kamer mezelf even lekker gedouched en opgefrist.
 
Inmiddels was het al avond geworden en Kamala en ik wilde graag naar de urs viering.
Dat is de herdenking van de sterfdag van een groot Soefi meester, Hazrat Inayat Khan.
Via het hotel een taxi geregeld die ons daar naartoe zou brengen.
 
Daar aangekomen was er in een zaaltje een bijeenkomst waar mooie muziek werd gespeeld daar een tijdje naar geluisterd.
Toen samen met Kamala naar het graf gegaan van Hazrat Inayat Khan.
Het was een heel bijzonder moment en ik ben Kamala heel dankbaar dat ik dit heb mee mogen maken.
Ik heb wel eens een boekje gelezen van Hazrat Inayat Khan en daar stond een foto op de voorkant van dit boekje.
En toen we bij het graf waren zag ik de foto van deze man voor me.
Ook samen met Kamala een gebed gedaan.
Een mooie herinnering die ik nooit zal vergeten.
 
Na dit mooie moment weer terug naar het zaaltje waar nog steeds muziek werd gespeeld.
Deze muziek was prachtig en erg diepgaand, veel kippevel momenten.
 
Na afloop van de muziek nog kennis gemaakt met een vriend van Kamala uit Goa.
Die heeft ons samen met zijn vrouw naar een taxi gebracht, die ons terug naar het hotel heeft gebracht.
 
Om 23.00uur waren we terug bij het hotel.
Op mijn kamer nog mijn avond meditatie gedaan en nog wat na zitten genieten van deze prachtige avond.
 
Het begin van de rondreis was nu echt begonnen.
 
Lieve groeten Bhavandeep.
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.